lördag 19 mars 2016

Snart påsk...

 Påsken närmar sig. Jag brukar inte påskpynta speciellt mycket, men nån höna och ägg åker fram. Jag satte fram en höna i köksfönstret. De fina tulpanerna fick jag på jobbet häromdan. De åkte med här till Österlen igår. Man får ju njuta av dem så mycket man kan. De ska inte stå där hemma där ingen ser dem.

Jag var bortom i Skåne-Tranås tidigare idag. De har en väldigt trevlig plantskola där. Mysigt är där och många fina blommor och pynt. Jag köpte dessa ägg som jag nu hängt upp i fönstret. I julas hängde jag upp pepparkakor, nu är det äggens tur :-)

1 kommentar:

Petras- Enjoy Life Every Day sa...

Det är så skönt att våren kommit. Idag har vi haft en jättefin dag här i Halland.
Fina ägg du köpt! Jag påskpyntar med extra mycket blommor och ris med fjädrar och pynt. Har nästan inget påskpynt sedan branden så jag får ta det jag lyckats få ihop.
Önskar dig en fortsatt trevlig helg.
Kram Petra

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...