måndag 14 mars 2016

Hundgården, fortsättning...

 Så här såg det ut i söndags eftermiddag innan vi styrde kosan hemåt igen. Nu är det gamla växthuset ett minne blott, säger jag med lite vemod i rösten. Men men, det kommer att bli ett nytt igen. Fönsterna är sparade. Jag kanske kan ha dem att lägga ovanpå mina odlingslådor när jag sått mina frön. Så kommer det upp lite snabbare. Mina rabarber och krusbär är flyttade.

Hundgården ska ligga längs med garaget. Garaget ska få ny fasad. Det blir nog samma panel som på lusthuset. Fönsterpartiet och dörren ska bort. Det blir två fönster ut mot åkern istället. Ett hål till hundarna ska göras så att de kan gå in. Eventuellt lägger vi nytt tak också. Likadant som på boningshuset.

Det har varit ett riktigt härligt väder i helgen. Fruktträden passade vi på att klippa också. Skönt, nu är det gjort :-)

1 kommentar:

Petras- Enjoy Life Every Day sa...

Som ni fixar och grejar! Härligt när det är så där fint väder. Man blir glad av det. Jag tror dina vovvar kommer få det jättefint i sin nya gård! Ha en fin tisdag, kram Petra

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...