måndag 28 mars 2016

Jag gillar gamla tavlor...

 Jag har hållit på idag med att sätta upp tavlor. Jag hade några med mig från mina föräldrars lägenhet nu när jag börjat tömma där. Ju äldre jag blir ju mer förtjust blir jag i gamla oljemålningar. Är det bra eller dåligt, tro :-)!? Denna tavla satte jag upp i sovrummet. Den passar ihop med tapeterna och färgerna i övrigt, tycker jag.

Denna tavla har funnits i huset i Komstad så länge jag minns, men den har fått en ny plats nu när Mats och jag renoverat och ändrat om i rummen. Jag skulle aldrig få för mig att köpa något på typ IKEA bara för att ta ett exempel och sätta upp på väggarna. Det är alldeles för modernt för mig. Som sagt, smaken är olika. Var och en bestämmer helt själv, och tur är väl det :-)

Idag åker vi hem. Nu är påsken slut och det är jobbedag igen imorgon, men vi har haft några riktigt avkopplande dagar här. Härligt!

1 kommentar:

Petras- Enjoy Life Every Day sa...

Den första tavlan var jättefin. Riktigt skånsk försommar.
Roligt med gamla saker som tas till vara. Ha det fint. Kram Petra

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...