söndag 22 november 2015

Massor med snö...

En lycklig Raffeman i all snön :-)
Det har varit dåligt med inlägg här på bloggen under veckan. Jag har haft annat för mig på kvällarna. Jag kommer att berätta mer om det senare. Vi har varit hemma denna helg för en gångs skull. Vi hade tänkt att köra ner till Österlen igår, men så ändrade vi oss och tur var väl det. Det började snöa igår kväll och höll på hela natten, så vi har fått jättemycket snö. Raffemannen var helt vild imorse och sprang fram och tillbaka i trädgården. 

Lite lustigt är det, men när snön kommer så hamnar kroppen i nån slags lugn. Man känner sig inte jagad av att man måste jobba med nånting där ute för det går ändå inte när snön kommer och lagt sitt täcke över allting. Det blev istället till att putsa fönster och plocka fram alla ljusstakar och stjärnor. Nu är de flesta på plats. Jag brukar ta fram allting en vecka före advent, men sen å andra sidan så tar jag ner allting direkt efter nyår.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...