tisdag 24 november 2015

Rebecca kommer hem till jul...

Julfint i stallet. De röda hjärtan hittade jag på TGR.
Vi fick en väldigt god nyhet igår kväll. Vi skypade med Rebecca och hon berättade då att hon och Pete kommer hem över julen. Det ska bli så roligt :-) Vi har ju aldrig träffat Pete, så det blir ju kul bara det. Det blir också första gången han är i Sverige. Hon berättade också att hon sagt upp sig från sitt jobb i galoppstallet och ska söka annat framöver. Ja, trivs man inte så får man göra något åt saken.

När jag slutat jobbet idag och innan jag gick till bilen så gick jag inom Iris Blomsterhandel här i stan. De har det så himla fint inne i sin butik. Man skulle kunna gå där och insupa julkänslan hur länge som helst. Jag köpte tre st minihyacinter och en amaryllis. Hyacinterna satte jag i stallet. Amaryllisen har jag inne i köket. Nu ska jag bara hitta lite grönmossa också och lägga i krukorna, ovanpå jorden. Det blir fint, tycker jag. Mossan får jag leta efter imorgon när jag går med hundarna.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...