onsdag 11 november 2015

Nya val och köp...

Idag har jag gjort två saker som jag aldrig gjort förut. Nummer ett är att jag har sagt upp mig. Det har jag faktiskt aldrig gjort förut. Det känns stort, men nu är det gjort. Nu väntar det nya jobbet efter uppsägningstiden. Nummer två är att jag har varit inne på Pensionsmyndigheten.se och kollat igenom min pension. För några år sen gick jag på att skaffa en fondförvaltare, telefonförsäljning såklart, och nu har det visat sig att det inte gått så bra så nu gjorde jag ett fondbyte själv. Det var inte alls svårt. Jag ska även säga upp mitt avtal med fondförvaltarföretaget imorgon. Lite spännande är sånt där. Sånt har inte intresserat mig innan, men nu när jag ska börja jobba halvtid så är det viktigt att man har koll på sina pensionsval och försäkringar. 

Jag har också tänkt att köpa lite fler aktier, frågan är bara vad. För några år sen köpte jag några aktier i Kappahl, men de har sjunkit, så de låter jag stå kvar och öka på sig upp till det jag köpte dem för. Det får ta den tid det tar, och sen säljer jag nog dem. Jag får kanske ta och börja läsa aktiebloggar istället för inredningsbloggar :-) 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...