lördag 19 mars 2022

Tomat- och gurkfröerna...

Så fort solen och vårvärmen kommer far den lille trädgårdsmästaren fram i en, haha... Jag körde bort på måfå till Öspab idag för att se om de öppnat för säsongen och det hade de 😊 Så jag köpte lite jord och några penséer och påskliljor. Jag ska ta tag i kyrkogården också nu, så penséerna ska dit, tänkte jag.


Jag slog på stort och köpte faktiskt en säck med speciell tomatjord och nu har jag satt några krukor med tomatfröer också. Jag satte tre i varje kruka, så får jag sätta om dem sen när jag ser hur många som gror. Hoppas nu bara att de tar sig 😊


Minns ni att jag beställde två gurksorter också? En ampelgurka och en djungelgurka 😊 Ampelgurkan ska man ha som det låter i amplar och djungelgurkan ska man binda upp så den kan slingra sig. Jag använde tomatjorden till dem också, men de fröerna skulle sättas en och en i varje kruka så det har jag gjort. Man måste ju följa instruktionerna 😊


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...