lördag 12 mars 2022

Fröer och sättpotatis...

Jag hämtade mina fröer och sättpotatis igår som nu kommit. Potatisen hade redan "ögon" så jag blev lite osäker på hur jag ska förvara dem fram tills vi kan påta ner dem i jorden. Jag får nog ha dem här i källaren i Komstad så länge. Jag får förvara dem försiktigt så man inte skadar dem. Hade jag haft tomma äggkartonger hade jag kunnat sätta dem i där en och en, men det har jag inte. Jag kommer nog på nåt 😊


Tomaterna och gurkorna ska jag så redan nu har jag tänkt, men jag får ta hem dem och göra det i veckan. Jag måste köpa såjord också och det blev inte idag att jag åkte iväg och gjorde det. Jag fortsatte att klippa mitt äppleträd istället.


Mats har varit flitig idag och grävt och borrat och fått vår laddstolpe på plats. Vi bestämde oss för att införskaffa det också nu när vi skaffade solcellerna. Vi har ingen elbil än, men det kommer. Så nu kan elektrikern komma och koppla in alltihopa 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...