fredag 11 mars 2022

Leia fyra år idag...

Våran lilla Leia fyller hela fyra år idag. Tänk vad tiden gått fort 💗 Det betyder att det gått fyra år sedan India dog. Hon dog i april och jag hade bestämt mig för att vi inte skulle ha någon mer hund utan Raffe skulle bli ensamhund. Jag tränade honom på att vara själv i hundgården och jag var inställd på det. Han var fem år då.


När detta hände med India var Leia och hennes syskon ungefär 5 veckor gamla. Leia skulle flytta till en äldre dam och jag skulle inte ha någon ny valp hade jag bestämt. Kontentan av det hela blir att den äldre damen drar sig ur valpköpet av någon anledning och Leia blir då ledig och vi blir tillfrågade om vi är intresserade. 

Ja, vad svarar man på det... Självklart flyttade Leia hem till oss och Raffe 😊


Med både Chapman och Raffe fick vi välja namn själva på vår valp då vi var med tidigare i processen, men med Leia hade hon redan fått ett namn, Xelia. Kullen var X-kullen. Jag ville inte kalla henne Xelia utan jag vände på bokstäverna lite och så fick hon tilltalsnamnet Leia av oss 💗

Världens bästa Leia 😍

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...