söndag 27 mars 2022

En av gurkorna Àr uppe...

Wow wow, en av mina gurkor har kommit upp 😊 SĂ„ himla kul. DĂ„ hoppas vi pĂ„ att det poppar upp nĂ„gra ytterligare inom nĂ„gra dagar.


Vi körde ner till Österlen igĂ„r efter att grabbarna gipsat klart. SolcellsanlĂ€ggningen Ă€r inkopplad och helt igĂ„ng nu, sĂ„ nu pĂ„ morgonen sprang vi i skytteltrafik ner i kĂ€llaren för att kolla pĂ„ mĂ€taren hur produktionen ökar allt eftersom solen gĂ„r upp. SĂ„ himla frĂ€ckt 🌞 Det kunde man vĂ€l aldrig tro att man skulle tycka detta var sĂ„ roligt.

Jag har burit ut mitt olivtrĂ€d och mitt fikon frĂ„n lusthuset. Inte lika roligt med olivtrĂ€det. Det har tagit stryk under vintern. MĂ„nga blad Ă€r vĂ€ldigt bruna och har trillat av. Jag hoppas att det klarar sig. Fikonet dĂ€remot verkar ha klarat av vintern bra dĂ€r ute. Jag skulle sĂ„klart burit ner dem i kĂ€llaren istĂ€llet i höstas, men jag var lite lat dĂ€r. OlivtrĂ€det Ă€r sĂ„ himla tungt sĂ„ dĂ€rför kom det inte lĂ€ngre Ă€n till lusthuset, men vi fĂ„r se hur det tar sig. 

FastĂ€n frosten hĂ„ller i sig pĂ„ morgnarna Ă€n sĂ„ kĂ€nns det Ă€ndĂ„ hĂ€rligt att vĂ„ren och vĂ€rmen Ă€r hĂ€r 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...