måndag 21 mars 2022

Deklarationsdags...

Imorgon ska våra solceller kopplas in. Äntligen, säger jag. Allt tog lite extra tid då vi skulle ha elstolpen inmonterad också, men nu så. Spännande 😊

Jag ringde till Rebecca ikväll och vi kom att prata om deklarationen. Det är ju dags att göra den nu. Jag brukar hjälpa henne då hon har en Enskild firma registrerad på sig. Hon gör ingenting i den, men den ska ju ändå deklareras även om siffrorna är noll. Sen har hon ytterligare en ny sak som man måste hantera manuellt och det är att hon är kontaktperson. Då får man göra extra avdrag för den omkostnadsersättning som man får utbetalt. Detta minns jag sen jag jobbade på socialförvaltning. Jag jobbade just med utbetalningar till kontaktpersoner och avlastningsfamiljer och det var alltid någon som hörde av sig när det var deklarationsdags 😊Det var många år sen nu. 

Sen sålde Aron sin lägenhet i höstas så den försäljningen ska ju deklareras i år. Där har han bett om lite hjälp med det 😊

Min egen deklaration var inte så himla rolig när jag kollade på den. Jag får alltid restskatt och det var likadant i år. Jag borde ha betalt in lite extra varje månad. Jag får väl börja med det.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...