lördag 5 mars 2022

Sol och blå himmel...

En skön dag med blå himmel och sol har vi haft idag, men det har varit kallt som attans. Ni ser att där är is på dammen. Så fort det blir lite varmare ska jag klippa ner prydnadsgräset till höger. Längst fram i bild framför stenen i dammen har sjögräset, jag vet inte vad det heter, spridit ut sig alldeles för mycket. Jag ska ta ett ryck och försöka ta bort ganska mycket av det i vår. Jag försökte dra upp det i somras, men det sitter hårt fast i botten. Mats får nog hjälpa mig med det 😊


Snödropparna har kommit upp i en hörnan av trädgården och jag ser att påskliljorna också är på väg.


Jag tänkte jag skulle städa idag, men jag har inte haft riktig lust med det. Jag kammade hundarna i stället ute i solen. Det var roligare 🌞

Jag måste också tipsa om en ny podd som jag hörde talas om igår. Den heter Skuggland och jag länkar den HÄR. Här finns åtta st avsnitt som handlar om socialsekreteraren som förskingrade miljontals kronor från Perstorps kommun i början på 2000-talet. Jag jobbade själv inom socialtjänsten vid den tiden och minns när detta hände så det är såklart extra intressant för mig, men den är verkligen spännande och värd att lyssna på. 

1 kommentar:

Pillusan.blogg.se sa...

Dammen är så himla fin. Det där gräset ja! Som det sprider sig. Samma här. Man vill ju inte att det ska bli för mycket gräs heller. Men är det inte bråttom att fixa dammen. Iskalla nätter i alla fall här i Hallands inland. Nu blir det äggmacka med dagsfärska ägg och en kall öl. Ha en fin kväll. Kram från Petra

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...