fredag 25 februari 2022

Vi har en uggla här...

Vi har en uggla som sitter och hoar utanför huset nästan varje kväll. Han (jag kallar den han 😀) hoar så högt så det hörs in när vi kollar på tv 😊 Ikväll när jag var ute med hundarna i trädgården hörde jag att han satt i ett träd alldeles nära. Jag har en väldigt bra pannlampa så jag lyste och lyste upp i träden där jag trodde att han satt men jag hittade inte honom. Osis...

Men jag har sett honom... Om det nu är samma uggla så kom han och satte sig uppe på taknocken förra sommaren när jag satt på verandan en kväll. Lite läskigt var det när han satt där uppe och kollade ner på mig 🦉


Denna bild har jag lagt upp tidigare här på bloggen. Där lyckades jag fota ugglan som sitter i vår holk utanför hundgården. Det var just en sån uggla som satt uppe på taket den kvällen. Jag är osäker, men kan det vara en kattuggla?

Då är det fredag och man har fått löning. Det är bra. Ett krig har börjat. Det är riktigt dåligt 😔 Man kan inte mer än hålla med citatet som sprids på sociala medier just nu. 

"När människor med makt slutar att lyssna på folk. Då är det dags att byta ut dom".

2 kommentarer:

Hannas krypin sa...

Astrid Lindgren är klok hon. Citatet är hennes från början, delade det för ett bra tag sedan på min blogg. Kul med ugglebesök, var tvungen att leta lite innan jag såg den i holken....

Pillusan.blogg.se sa...

Vad konstigt, ikväll bara för en liten stund sen hörde vi något utanför. Sänkte ljudet på tvn och då var det en uggla som satt och hoade precis utanför huset. På somrarna bor det ofta ugglor i ladugården här. Då har vi en varsin hoande kille utanför huset. Kram på dig 💕🦉

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...