söndag 27 februari 2022

Helgen i Göteborg...

Då var vi hemma igen efter en helg i Göteborg. När jag fyllde år i höstas fick jag i present av Mats biljetter till Pernilla Wahlgrens show och övernattning på hotell. Vi visste ju inte om det skulle bli nånting pga pandemin, men som tur var släpptes restriktionerna alldeles nyligen och showen började turnéra igen 😊 

...och den var verkligen jättebra. Alla skrattade helt maniskt mer eller mindre konstant 😂 Vi bodde på Elite Plaza Hotel vilket låg på ett lagom promenadavstånd från Lorensbergsteatern där showen var. Det tog 20 minuter att gå. Hotellet är från 1800-talet så allting är i klassisk elegant stil. Nästa gång vi ska till Göteborg kan jag mycket väl tänka mig att bo där igen.

Så lyxigt med hotellfrukost i morse 😊

När vi kom fram igår var vi ganska hungriga så när vi hade lämnat väskan på hotellet gick vi ut och skulle leta upp nåt lunchställe. Bara nån tvärgata från hotellet såg vi en bar som såg trevlig ut vilket visade sig vara en fullpoängare, The Barn. Så mysigt ställe i precis sån stil jag gillar. Mörkt trä tillsammans med industriella detaljer. Där var mycket folk, men vi fick två barplatser på ovanvåningen.

Vi åt varsin burgermeny och jag tog sötpotatispommes till. Så gott! Ölen serverade de i kopparmuggar. Bara det liksom 😍

Bild från deras hemsida. Mysigt va?

Det var verkligen roligt att komma hemifrån så här över en helg. Det blev nästan lite chockartat också med sååå mycket folk överallt, men det kan väl inte bli nåt annat nu när restriktionerna lättat, det var löning i fredags plus att det var riktigt fint vårväder 🌞 Föreställningen var också helt utsåld. Ja, coronarisken är nog ganska stor, men vi får väl se. Varken Mats eller jag har haft det. Vi hoppas på det bästa 💗

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...