tisdag 1 februari 2022

Hur vill vi leva och bo framåt...

Tittade ni på Mandelmanns ikväll? Där sa de nånting väldigt bra som man kan göra. Jo, det var att man som par ska fundera på hur man vill att ens liv tillsammans ska se ut framåt. Sen jämför man med varandra och ser om man kan komma fram till någon gemensam plan. Det var ett väldigt bra tips faktiskt 😊


Jag berättade det för Mats och han sa direkt -"Jag vill bo i husvagn, inte ha flera hus att sköta" 😂 Jag förstår vad han menar och jag trivs också väldigt bra i husvagn, men jag skulle inte vilja ha det som enda bostad. 

En idé som jag haft när vi lever som vi gör nu, det är att man skulle köpa en 1-rummare här i stan och så skulle vi bo i den under veckorna när vi jobbar. Det hade räckt gott och väl. Sen hade vi varit i Komstad eller Öland hela helgerna. Men så länge vi har newfoundlandshund är det ingen bra idé och jag har föreslagit det för Mats också, men han trodde nog att jag blivit galen 😂 Men tänk, man hade minskat ner på ett hus och en trädgård. Minimalt att städa. Man hade hunnit träna mer. Detta kommer såklart aldrig att hända, men det är kul att låta tankarna löpa fritt.

Men nu kom jag på. Om vi skulle ha en husvagn att bo i under jobbveckorna och sen åka till Österlen på helgerna. Det hade ju blivit winwin... 😉

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...