tisdag 15 februari 2022

Så mycket trädgårdstankar nu...

Imorgon fyller Rebecca 30 år. Tänk att man har ett barn som är 30 år, helt galet 😊 Vart har alla åren blivit av? Hon och Fredric kommer hem till helgen så vi ska fira henne då. Mysigt 💗

Nu när våren sakta men säkert närmar sig börjar jag alltid drömma, som jag gör varje år, om hur och vad jag vill odla nere i Komstad. Jag satt och googlade lite på växthustunnlar idag och jag hittade faktiskt en modell som jag gillade och som låg bra i pris, se här.


Jag skulle även vilja utöka odlingsytan rejält. Jag vill ta ner den fula björken som vi har och även ansa det stora päronträdet. Sen skulle jag vilja sätta upp ett växthus där och bygga fler odlingslådor. 

Sen har vi thujahäcken mot vägen som inte är någon rolig historia. Den har jag velat ha bort länge, men det är ett jättejobb att ta bort den så det kommer nog att dröja några år till är jag rädd. Vi har funderat på att sätta en oxelhäck för det var vad där förr, men man skulle också kunna sätta något slags staket. Det får bara inte bli för öppet eftersom landsvägen går utanför. 


Kan göras i svart också 😊 och finns i olika höjder.



Detta gillade jag 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...