tisdag 21 september 2021

Vildsvin på tomten...

Jag fick en smärre chock imorse när jag upptäckte att det varit vildsvin på vår lilla gräsmatteplätt. Vi har inte haft något vildsvin här inne på tomten nån gång sen vi flyttade hit. Vi har sett spår av dem i skogen utanför vår tomt, men det är ett bra tag sen. Jag trodde faktiskt inte att här var några kring vårt hus, och jag har inte märkt nåt på hundarna heller. De är precis som vanligt, men sen så har de ju ingen jakt i sig heller för fem öre.


Lite scary är det faktiskt att veta att de varit så nära. Jag kommer nog att kolla lite extra noga ikväll när jag ska natta hundarna ute i hundgården.


Jorden var helt mörk och färsk, så den måste ha varit här strax innan jag kom ut. 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...