lördag 4 september 2021

Inget regn idag och glömd vitlök...

De sa på radion att Österlen kunde få nån lokal regnskur idag, men här har inte kommit något som tur är. Regn ville vi inte ha idag. Det kommer vi att ha så mycket ändå framöver 😊

Mats har hållit på nere i vårt blivande duschrum i källaren. Alla väggar och tak är nu tvättade. Nu får det torka och sen ska väggarna putsas. Efter det kan det börja målas. Det får ta sin tid, vi är ju här bara på helgerna och inte alla helger heller. Vi ska faktiskt till Öland igen om ett par veckor.


Jag har mestadels rensat ogräs idag. Det slutar inte växa fastän det är höst. I våras satte jag tre st vitlöksklyftor i min ena odlingslåda. Idag kom jag på att jag hade dem och drog upp en av dem. Den var perfekt rund och hur fint som helst. Jag kan visa imorgon 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...