måndag 13 september 2021

En framtida familjeodling kanske...

Jag har fortfarande inte varit och sett Arons hus som han får tillträde till i januari. Vi ville inte komma så många när han var och tittade på det så det mest naturliga var ju att Mats var med honom. Jag är ju inte den rätte att ha med sig för nån byggteknisk bedömning, haha... Men desto mer spännande blir det när jag väl får se det 😊 I alla fall så är det ett äldre par som bor där nu och trädgården är vad jag förstått full med blommor och rabatter och där är även ett trädgårdsland. 

Jag och Aron har pratat om det här trädgårdslandet att vi hela familjen skulle kunna odla där. Här uppe i skogen har jag mina pallkragar, men det blir inget större än så. I Komstad får jag också hålla det begränsat då det är svårt att ha nånting större när man inte bor där permanent. Men hos Aron skulle vi kunna odla en hel del så att det räcker längre för oss allihopa. Tänk potatis, morötter, lök t ex 😊

Nåt sånt här kanske. Bild jag hittat på nätet.

Jaja, det är långt till våren. Det ska bli både höst och vinter först, så vi har många månader på oss att planera. Vi får väl se också när vi väl är där om det fortfarande är lika intressant då 🌱

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...