torsdag 2 september 2021

Senga Sengana och duschväggar...

Jag fick jordgubbsplantor av en kollega på jobbet idag. Sorten heter Senga Sengana och ska vara en gammal sort. Jag googlade på det när jag kom hem och tydligen togs den fram i Tyskland på 50-talet och var en av de vanligaste sorterna i svensk odling förr. Väldigt roligt att ha några sådana plantor i sin samling 😊 Nu gäller det att vårda dem ömt så att jag kan föröka dem efterhand.


Fredag imorgon och då det är månadsskifte börjar den hektiska perioden på jobbet. Så det blir en del jobb i helgen kan jag tänka mig, men det gör mig inte så jättemycket när man kan ta det i sin egen takt. Det blir väl Österlen gissar jag. Vi vill ju fortsätta med renoveringen nere i källaren. Mats var inne på att skippa glasbetongen som vi pratade om innan och att vi istället skulle ha nån slags glasvägg vid duschen. Ja, vi får väl se, det dröjer ett tag till innan vi är där 😊


Ja, det finns många olika stilar. Här är en med klarglas, se HÄR


Och HÄR är en med svarta profiler. Ja, det finns oändligt många varianter.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...