tisdag 7 september 2021

Tänker ofta på dem...

Vi kom att prata om katterna igår 💗 Det går nog inte en vecka utan att jag tänker på nån av dem. Det är inte så konstigt att man saknar dem, då de blev 17 och 16 år gamla. De var med oss under många år. De fattas mig verkligen. 

Lurbas

Jag är egentligen en kattmänniska mer än vad jag är en hundmänniska. Jag har haft katt så mycket längre. När jag var liten hade vi en katt som hette Gräddnos nere i Komstad. När vi inte var där bodde hon hos våra grannar Emmie och Enar (där Drömbageriet huserar nu), men när vi kom var hon bara hos oss. Hon bestämde sig för att ha två hem helt enkelt. Hon blev också gammal och var med under hela min barndom känns det som 💗 Det var nog hon som la grunden till mitt djurintresse.

Frulle

Vi har sagt att vi ska inte ha nån katt mer nu när vi åker så mycket emellan Trolle Hill, Komstad och Öland men jag saknar det verkligen. Ibland önskar jag att det bara skulle komma en katt gående in här på gårdsplanen och flytta in hos oss 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...