fredag 17 september 2021

Att åka kollektivt...

Jag tog tåget upp till Kalmar igår efter jobbet och nu har vi landat på Öland. När Rebecca hade gått till jobbet imorse åkte jag och handlade på Giraffen och sen körde jag ner till centrum och gick en tur där. Synd att det varit regnigt hela dan annars hade jag nog spankulerat runt där mer än vad jag gjorde. Jag gick i alla fall in på Åhléns och köpte mig ett par jeans och en ny topp. Jag har inte köpt nya jeans på jag vet inte när. Det är hur länge sen sist i alla fall. Jag köpte ett par som är lite mer raka i byxbenen och lite kortare. Inte så lätt när man är kort, men dessa kändes kanon 😊 Vi har ju inte Åhléns i Hässleholm och då är det alltid lite roligare än att gå in på nån av de andra vanliga kedjorna som vi har där hemma.

Måste också berätta det komiska som hände igår när jag skulle ta tåget. "Mitt" tåg skulle gå från spår 1a och enligt skylten på perrongen ska ett Malmötåg gå från samma spår nio minuter före Kalmartåget. Plötsligt ropar de i högtalaren att Malmötåget ska gå från spår fem istället vilket då gör att halva mängden folk som står på perrongen springer till spår fem. Vi andra står kvar och väntar på Kalmartåget. Rätt vad det är kommer det ett tåg in på perrongen där vi står där det står Lund/Malmö på vagnarna och stannar en bit bort och alla som precis sprang till spår fem kommer springande tillbaka, haha... Jag måste erkänna att det såg komiskt ut och vi som stod där undrade vad som stod på.

Då visar det sig att halva tåget ska gå söderut till Malmö och halva tåget ska vända och gå norrut igen mot Alvesta/Kalmar. Så konduktören börjar ropa -"Här är tåget till Kalmar" och vi alla som står och väntar på vad vi tror tåget till Kalmar får snabbt gå på den bakre delen av tåget som ska gå norrut. Ja du milde, det är därför jag inte åker kollektivt mer än nödvändigt 😊 Men det blir ju en rolig historia att berätta i alla fall...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...