måndag 27 september 2021

Höstfärger och det lilla huset..


Vilka fantastiska färger det är på alla träd och växter nu 😊 Vi har en vildvin (jag tror den heter så) här hemma som är fantastiskt fin nu. Den tar sig lätt så den skulle jag nog kunna föröka och sätta nån liten planta nere vid hundgården i Komstad. Jag vill ju gärna ha nåt som växer upp på gallerna som ger skugga. Det ska jag försöka komma ihåg till helgen när vi kör ner. 

Jag måste också berätta om hur det gick igår när vi åkte och tittade på "Arons hus" 😊 Huset är inte stort och trädgården är inte stor, men där var allt i den trädgården. Äppleträd, björnbär, hallon, vinbär. Ett uterum med taket full med vindruvor. En spaljé i trädgården som var helt fullproppad med stora lila vindruvor. Ett kvittenträd vars frukter var som stora ludna äpplen (jag har aldrig sett såna förut). Två valnötsträd, ett större och ett mindre. Plus då ett trädgårdsland och blomsterrabatter. Klängrosor var där också. Det var en helt otrolig trädgård 🍎🌻 Vi fick allihopa äpplen med oss hem.

Huset då? Det är ett mindre hus på tre rum och kök och källare under hela med flera rum där också. Då det är ett äldre par som bott där i flera år vill han såklart måla och tapetsera, byta kök och sånt där, men inga andra större renoveringar behöver göras. Där var en väldigt trevlig känsla i huset, så där kommer han att trivas bra. Det är jag säker på 💗

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...