lördag 7 augusti 2021

OS-guld och svarta vinbär...

Vilken rysare det var idag när det var dags för laghoppningen i årets OS. Till sist var det omhoppning för USA och Sverige och vem av dem som skulle vinna guldet 😊 Och Sverige vinner... Det är helt otroligt. Jag hade gråten i halsen så enastående duktiga de var. Fantastiskt!!

Mina potatis är snart slut, bara tre ynka potatisstånd kvar att gräva upp. Min odlingslåda var full med potatisplantor, men den räcker inte långt. Till nästa år vill jag sätta mer så det räcker längre. Överlag skulle jag vilja odla mer till nästa år. Jag får ta mig en funderare på det nu över vintern hur det ska lösas.


Jag trodde inte att de svarta vinbären skulle hålla denna veckan också som varit, men när vi kom hit till Komstad idag började jag att plocka av de som fanns kvar på busken. Många hade fallit av, men där var ändå många kvar att plocka 😊 Nu ligger de i frysen.


För ett par veckor sen drog jag upp den gamla salladen som blivit helt ful och överväxt och satte nya salladsfrön. Nu har de redan börjat komma upp 😊 Jag vet inte om där hinner bli någon sallad att plocka innan det blir för kallt, men prova kan man alltid göra. Det är så man lär sig.


Då är det lördag idag och Rebecca och Fredric har börjat sin vandring "Från fyr till fyr", alltså från Långe Erik på norra Öland till Långe Jan på södra. 18 mil på 8 dagar. Vi följer dem på Instagram där hon lägger upp vad som händer under turen. Hon skrev till oss när dagens etapp var avslutad och de var framme och allt hade gått bra 💗 Första natten bor de i Byrum där de hyrt in sig.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...