måndag 2 augusti 2021

Hemma på Trolle Hill...

Vi körde inte hem till Trolle Hill igår utan det blev idag istället. Vi kände oss lite för sega och trötta. Efter frukosten idag städade vi och packade ihop allting och sen körde vi. Det var faktiskt skönt att komma hem även om vi trivs förträffligt nere i Komstad också. Vi konstaterade att vi har aldrig varit i Komstad så länge i sträck som två veckor förut. När vi hade katterna så anpassade vi oss efter dem, men nu när vi bara har Raffe och Leia är det ju mycket enklare då de är med oss.

Det var inte så vildvuxet här hemma som jag trodde det skulle vara efter två veckor. Det är fördelen med att ha en stor del som är naturtomt. Gräset hade inte växt något nämnvärt heller på den lilla gräsmatta vi har. Det är mest ogräset som frodats i gruset så Mats får ut med trädgårdsättikan.


Jag har satt upp mitt nya vindspel i rundeln på vår gårdsplan. Jag får känna in några dagar om det är den rätta platsen. Min tanke var ju att ha det på baksidan, men det känns dumt för där kommer ju ingen att se det.


Imorgon är vi bortbjudna till Landön. Det var längesen vi var där, så det ska bli roligt. Det har ryktats om nån båttur också 😊 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...