måndag 16 augusti 2021

Första kantarellerna...

Jag hittade årets första kantareller idag. När jag kom hem från jobbet var Mats redan hemma så vi gick direkt med hundarna ut på vår skogsrunda. När vi gick där längs stigen såg jag flera kantareller, men jag hade ingenting att ta dem i. 

När vi kom hem igen begav sig Mats ut på en träningsrunda med sin cykel och jag tog en löprunda. Jag visste att det skulle bli lite si och så med löpningen för jag tog en påse med mig så att jag skulle plocka upp de kantareller jag hittat innan. Så jag sprang lite och stannade och plockade lite om vartannat. Jag tog ett litet extravarv också ut på en annan stig och där hittade jag flera stycken. Det måste vara det senaste regnet som gör att de poppar upp här nu 😊


Vi har ett annat ställe också nära vår tomt så när jag kom tillbaka hem gick jag dit för att kolla och där var flera stycken och stora var dem 😀 Ifjol var där ingenting och så stora som där var nu har där aldrig varit innan. Inte så länge vi har bott här iaf.


Så ikväll blev det smörstekta kantareller på macka 😊


Helt plötsligt blev det höst på riktigt. Min favoritårstid 💗

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...