onsdag 4 augusti 2021

Landön...

Vilken trevlig dag vi hade igår ute på Landön 😊 Vi skulle vara där redan vid lunchtid så först åt vi lunch i stugan och därefter var det dags för den omtalade båtturen. Jag är ju inget vattendjur så jag var inte helt oberörd av denna aktivitet. Det kan jag villigt erkänna.


Här är den lilla båten vi skulle ut i, sex personer 😉 En sextio år gammal eka. Det ligger flera mindre öar utanför Landöns kust så vi kryssade runt mellan några av dem. Tydligen är det också väldigt grunt och stenigt på flera ställen, så man måste veta var man kan köra. Den yttersta ön har också en fyr, men så långt var vi inte ute.


Vi gick iland på en av de närmaste öarna mot land som hade en brygga där man kunde lägga till. Lindö, heter den ön.


Där fanns en nybyggd soffa, eller schäslong kanske man kalla det, som man kunde sitta i och njuta av utsikten 😊


Där fanns även en grillplats som tydligen också var nyrenoverad med nya bänkar. Denna grillplats påminde mycket om vårt uterum som vi kallar det och som vi har hemma på Trolle Hill på baksidan. Vi använder ju inte alls den. Vi har liksom inte kommit på hur vi ska använda den på bästa sätt, men nu fick vi faktiskt en idé. Jag ska visa det här senare 😊


Som sagt, en riktigt rolig dag. Då vi skulle vara borta hela dan hade jag lämnat Raffe och Leia hos Monika, vår uppfödare, men nu är de hemma igen. Så skönt att vi kan hjälpas åt när det behövs. 

Min sista semesterdag idag. Imorgon är det dags att bege sig till jobbet igen, men bara i fem dagar. Sen blir det en liten minisemester igen upp till Öland. Det gäller att dra på det så länge man kan 😊

Vi var precis ute med Raffe och Leia på morgonpromenad i skogen. En sån härlig morgon! Man känner också nu det fuktiga i luften som inte fanns där bara för en vecka sen. Hösten kommer sakta men säkert smygande. Hösten är min favoritårstid, så mig gör det absolut ingenting 💗

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...