torsdag 5 augusti 2021

Ett lyft för framsidan...

Som jag slet med vår rundel på vår framsida igår. Hela dan höll jag på. Den var helt överväxt, och för att få en så "naturlig" look som möjligt på gräset är det bara att dra och rensa allting för hand. Hade man använt en trimmer blir ju allting bara avhugget jämt över och så vill jag inte ha det.

Jag rensade och gjorde rent det lilla fallet som vi har där och satte igång det också. Det är så mysigt när vattnet porlar 😊 Lite svårt att se på bilden kanske, men det blev verkligen skillnad. Gräset var så himla högt och gången av stenar var helt överväxt. Där var för mycket ormbunkar också så jag klippte ner en hel del av dem. Den lilla granen som står till vänster ska inte vara där, men jag sparade den. Den ska jag såga ner till jul och ha som minigran med belysning i på verandan eller nånting.


Måste också visa vad som fanns på Landöns Camping. En speciell hundtvätt eller hundspa som de kallade det 😊 Perfekt att lätt kunna duscha av hunden efter att den badat i havet eller har skitiga tassar eller vad det nu kan vara. En rolig grej 🐶


Min första jobbedag idag efter semestern. Såklart var det lite motigt att köra iväg imorse, men det känns ändå ganska bra när vardagen tar vid. Ett plus att där var glass till eftermiddagsfikat, inte fy skam 😋

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...