söndag 16 maj 2021

Frysa in rabarber och bada hund...

Jag tog med mig ganska mycket rabarber hem idag när vi körde från Komstad, så nu ikväll har jag stått och skurit upp allt i småbitar och lagt i påsar. Jag ska göra en omgång till vi kommer dit nästa gång. Det är trevligt att ha lite i frysen när man vill göra kräm eller nåt annat. Rabarberkräm är enkelt att göra och väldigt gott att ha på kvällen när man kommer hem från jobbet. Det är ju inte alla kvällar i veckan vi ställer oss och lagar mat. Ibland räcker det med nåt lättare.



Leia fick sig ett bad idag. Hon var rejält skitig och nu börjar hon fälla också, så det är mycket päls som ska väck. Jag ska ta och kamma henne nu i veckan som kommer.


Jaha, då tillhör man den skaran som ska kunna börja boka tid för vaccination. Imorgon måndag är det sagt att tidbokningen ska öppna i Region Skåne. Det blir kanske datahaveri när alla ska in och boka. Jag ska iaf logga in tidigt imorgon bitti och se om det går.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...