onsdag 19 maj 2021

Salladstips och vaccination...

Ikväll var det tredje träningen med jobbet. Vi hade ett pass som heter crosschallenge. Det var jobbigt, men himla skönt efteråt när det är gjort och man kommer hem igen 😊 Det bestod av 20 sek övning och sen 20 sek vila. Så var det i princip hela passet som bestod av flera olika övningar.

Nu har vi bara en gång kvar och det är nästa torsdag. Då är det yoga på schemat. Ska bli kul!


Jag läste ett trevligt tips häromveckan. När man köper sallad på kruka så ska man absolut inte slänga den när man klippt av allting. Nä, då ska man vattna och ställa den ljust så börjar det snabbt igen att komma nya salladsblad. Fiffigt va... 😀

Min egen sallad ute i pallkragen börjar komma upp, men det tar nog en vecka eller två till innan den är klar att skördas. 

Då är det redan torsdag imorgon. Denna helgen åker vi till Öland. Vi ska upp med en ny tvättmaskin och sen om ett par veckor ska vi hyra ut gäststugan, så vi behöver ställa iordning och kolla igenom så att allt är klart och förberett för det. 

Förresten, jag måste berätta också hur det gick med vaccinationsbokningen i måndags morse. Jag lyckades faktiskt norpa åt mig en tid. Helt galet, det var bara in där och klicka på vilken tid som helst för de flesta var redan bokade. Så på tisdag ska jag få första sprutan. Jag har nog aldrig sett fram emot en spruta så mycket 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...