torsdag 13 maj 2021

Mitt fikon och olivträd...


Både mitt olivträd och fikon har klarat vintern bra. Olivträdet har stått ute i lusthuset hela vintern. Jag har varit lite orolig för att det varit för kallt för det, men som sagt, det har klarat sig bra. Fikonet har stått nere i källaren hela vintern fram tills för två-tre veckor sen. Då tog jag ut det i lusthuset och där trivs det riktigt bra. Idag åkte båda ut på trädäcket. Nu är det tillräckligt varmt hoppas jag. 

Det har blåst en hel del här nere på Österlen idag, men inte värre än att vi satt och solade och slumrade till en stund efter lunch. Det är så skönt att ta en mikropaus efter maten 😊 Ett tecken på att man börjar bli gammal eller, haha... Det känns i alla fall nu ikväll i skinnet att solen har tagit 🌞

När vi kom hit i förmiddags var jag snabb att kolla till det jag sådde för några veckor sen. Både min sallad, rädisor och löken har kommit upp fint i landet. Jag tycker mig skönja små små tecken på att morötterna också är på väg upp. Härligt 😊🥕


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...