tisdag 4 maj 2021

Plocka skräp och nyputsade fönster...

Oj, vad det regnat idag. Jag har jobbat hemma så då märker man av vädret mer än när man är på jobbet. Vi har haft skräpplockardag också på jobbet, så jag hade valt att plocka skräp i mitt hemmaområde. Jag och Leia gick en runda i förmiddags bort till vår lilla "sjö". Där är en grillplats och bänk så där är alltid nåt man kan plocka. Ibland på helgerna har där varit fullt med skräp när man kommit dit, men det har varit lugnt nu länge. Det var speciellt de första åren vi bodde här. Varje vår innan skolavslutningen kom det ungdomar dit och grillade och tro inte att de plockade upp efter sig 😡

En rolig grej som hände idag när jag satt här i köket och jobbade var att fönsterputsfirman kom. Vi har sånt abonnemang på fönsterputsning utvändigt. Jag vet att Mats har varit hemma en gång när de kom, men jag har aldrig varit det. Det tog 12-13 minuter för dem att putsa hela huset på två man. Helt galet, och då har vi spröjs som de ska ta av och sätta på och så har vi ett par höga fönster också på baksidan. Tänk om man själv hade haft den farten och färdigheten 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...