lördag 1 maj 2021

1 maj...

Vi har varit ute nästan hela dan idag. Först morgonpromenad borta vid sjön, och sen bytte vi om nästan direkt när vi kom hem igen till löpkläder. In med hundarna i hundgården och så körde vi bort till skogen. Jag sprang rundan på 4 km och Mats sprang den på 6,5 km. Jag föredrar att springa på kvällen och Mats på förmiddagen, så jag var inte så pigg på att bege mig iväg igen när vi kom hem från hundrundan. Men, sen när man väl gett sig ut så känns det så himla bra efteråt 😊

Vårt lilla körsbärsträd som snart börjar blomma

Jag hade en tanke med denna helgen och det var att rensa ogräs utmed häcken mot vägen och det har jag gjort idag. Inte hela sträckan, men jag tar resten imorgon. Sen har jag tagit upp en massa maskrosor i gräsmattan. Det är ett evighetsarbete, men tar man lite då och lite då så kanske de försvinner till sist 🌱

Vi tog faktiskt en liten siesta också ute i solstolarna idag 🌞 Vinden har varit ganska kall, men har man lusthuset i ryggen så blir där lä. Jag slumrade till en liten stund också, men jag känner i skinnet nu ikväll att solen har tagit. Man får vara lite försiktig med solen nu när skinnet är helt ovant 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...