söndag 23 maj 2021

Helgen på Öland...

Då var helgen redan slut. Det går alldeles för fort, men vi har ändå hunnit med så mycket fix här i stugan på Öland. Nu är gäststugan städad och iordningsställd som var mitt mission 😊 Nu är där klart till hyresgästerna som kommer om ett par veckor. 

Mats fick också den nya tvättmaskinen på plats, så nu kan det tvättas utan problem framöver. 


Vi var ute och gick en liten runda igår kväll innan Eurovision. Det växte fullt med gullvivor på stigen. De är så himla fina. För mig som är uppfödd i Skåne är man inpräntad sen barnsben att gullvivorna är fridlysta och får inte plockas, men här på Öland får man plocka dem. 

Jag var tvungen att googla, och då läste jag mig till att gullvivorna är fridlysta i hela landet, men i Skåne, Halland och Örebro får man inte plocka dem.


Någon hade röjt stigen som går upp till Alvaret.

Och hur hade det gått med den lilla odlingspallkragen som vi fyllde och sådde i för fem veckor sedan? Allt var uppkommet. Jag tog tyvärr ingen bild men persiljan och gräslöken kunde man bara skönja och salladen och ringblommorna hade kommit upp mer rejält. Roligt att allt tagit sig 😊 och nu blir det min svärmor som får passa och vattna, och där blir nog lite hon kan skörda också innan det är dags för henne att åka hem igen.

Åh, vad skönt det ska bli att lägga sig i sin egen säng ikväll. Jag har sovit ganska dåligt de här två nätterna vi varit på Öland. Första natten hade jag Raffe inne (vi hade bara honom med oss) och då blir det väldigt oroligt för han ska ut och in hela tiden. Vi har det bra att där är en inglasad altan, men jag fick ändå upp några gånger för att öppna för honom. I natt fick han faktiskt sova ute i bilen, men jag sov ändå lite oroligt, så inatt ska jag sova som en stock har jag bestämt 💗

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...