söndag 2 maj 2021

Hemma igen...

Efter tidig lunch idag lämnade vi Österlen för denna helg och körde hem. Det var så fint väder hemma så jag började att rensa kanterna på dammen. Jag klippte ner gammalt nervissnat och plockade upp så mycket jag kunde av höstens boklöv som låg kvar.

Vädret skiljer sig oftast en hel del mellan Österlen och här uppe i Göingebygden 😊 Som idag, på Österlen blåste det rejält och var riktigt kallt. Sen när vi kör hemåt ser vi att graderna stiger. Det skiljde på tre grader här hemma mot Österlen, och så blåser det ingenting heller.


Nu har jag vattenfallet kvar att klippa ner och rensa upp vid. Mats brukar blåsa väck alla löv och jag klipper ner det som behövs. Det kommer att ta lite längre tid, så det blir säkert inte förrän till helgen. Jag har svårt att ta tag i större saker under jobbveckan. Jag är trött på kvällarna så det blir ofta inte så mycket gjort då, även om jag hade velat.


Vi brukar inte var så tidigt på det, men i år är vi det 😊 Jo, nämligen att spruta ogräsättika. Maskrosorna har redan börjat komma upp i grusen, så detta år är vi ute i väldigt god tid. Skönt att ha det klart alla redan. Det känns som om jag är väldigt sen med vårarbetet i trädgården i år, men det har varit väldigt kallt så det har inte gått att börja tidigare. 


Våran stjärnmagnolia är bara så himla fin. Den är bland det första som börjar blomma i trädgården 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...