lördag 29 maj 2021

Bor vi i en skogsgrotta...??

Det känns som man blev snuvad på en hel dag nere på Österlen i och med att gårdagen regnade bort totalt. Jag hade ju planerat en del trädgårdsarbete, men av det blev det ingenting och idag har vi åkt hem igen för att fira Morsdag imorgon. Jag rensade lite ogräs och krattade idag, men jag hann inte ens med hälften vad jag tänkt mig, men som jag alltid säger. Det springer inte ifrån en precis, jag får fortsätta nästa gång vi kommer.

Idag har det dock varit soligt och fint. Så pass fint att jag faktiskt unnade mig en liten tupplur i solstolen i en läig (finns det ordet..?) hörna 😊 Märkligt nog drog jag också på mig ett smärre ryggskott idag efter att jag rensat ena rabatten. Jag fattade ingenting, jag kände bara hur det kröp på och ryggen snörptes ihop minut för minut. Jag fick ju ett ryggskott för ett par månader sen, men innan dess var det hur längesen sist jag hade det. Jag minns inte ens det och nu senast var det för att jag lyfte in en hundfodersäck i bilen och vred mig samtidigt. Men idag gjorde jag absolut ingenting konstigt. Trött blir man... 😟


Jag har inte visat er hur vacker skogen är nu när boken slagit ut. Det känns nästan som vi bor i en grotta när vi kommer hem här, haha... Faktiskt är det som allra vackrast nu när bladen är alldeles färska och klargröna 🌳

Borta vid den lilla gölen där vi brukar gå med hundarna varje dag har knip-paret nu fått ungar. Det måste varit i torsdags kväll vi såg att där var ungar. Så söta de där 😊 Jag ska ta min systemkamera med mig imorgon och se om jag kan få en bra bild på dem. De är nog inte mer än 3-4 stycken ser det ut som. Hoppas nu bara att de klarar sig.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...