onsdag 12 maj 2021

Fortsättning på dammen...


Ikväll har jag gjort klart kring det lilla vattenfallet. Mats hjälpte mig med att blåsa väck alla gamla löv som låg och skräpade. Så nu är allt gammalt nerklippt och bortblåst och det nya kan växa upp 😊 Det blir så fint när allt det bruna och vissna kommer bort och det nya gröna framträder. Jag ser att jag behöver nog fylla på med de mindre stenarna i fallet. De flyttar sig med vattnet och sen är hundarna också där och trampar och flyttar runt.


Så här såg det ut igår kväll när jag började klippa bort det vissna. Inget vacker syn om man säger så, haha... Nu ska vattnet på också, men det blir inte denna helg. Kanske det blir i veckan som kommer. Jag tittade bakåt här i bloggen. Det är inte så dumt att ha den som en dagbok. Jag såg då att både i fjol och året innan gjorde vi detta arbete i slutet på april, så jag är senare med det i år. Men men, vad gör det egentligen. No big deal 😍 

Nu laddar vi med fyra härliga dagars ledighet 💗

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...