söndag 9 maj 2021

Jag vill använda min systemkamera mer...

Då var helgen redan slut och precis som jag anade blev inte allt gjort som jag tänkt mig, men man får vara glad för det som hanns med 😊 Det andra springer inte ifrån en precis.

En sak som jag funderat på är att jag skulle vilja använda min systemkamera mycket mer än jag gör. Förut använde jag den mest hela tiden och för några år sen gick jag t o m en kurs som Hässleholms Fotoklubb höll i. Nu har det blivit så bekvämt och lätt att bara ta fram mobilen och knäppa av. 

Vet ni vad det är på bilden nedan? Jo, det är ett kamerastativ som var min pappas och som jag har sparat. Det hade varit roligt att kunna använda det.


Stativet har ju en hel del år på nacken och jag visste inte riktigt om nån standard har ändrats, men jag skruvade bara på stativet på kameran. Det blev hur bra som helst 😊


Det ska bli riktigt roligt att börja använda detta. Kanske man ska kunna vara med på lite bilder själv också om man använder självutlösaren. Jag får kolla upp hur det funkar.

Då är det redan Kristi himmelfärdsdag i veckan som kommer. Jag har tagit ledigt på fredag. Ska bli skönt med en långhelg 💗

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...