lördag 28 november 2020

Ska hitta mig en liten gran...

Lilla fina Leia

Vi var uppe tidigt idag och åt frukost och sen blev det en runda i skogen. När vi kom hem igen var vi ute en stund på tomten och grejade med lite av varje. Jag tömde min kruka på trappan med lavendeln som jag haft där och som stått så fint. Jag har inte velat ta bort den innan, men nu ska jag se om jag kan hitta en liten gran att sätta i krukan istället. Jag sparade två små granar när jag rensade uppe på vårt garagetak i höstas (!) Jag ska nog ta en av dem, tror jag 😊

Låter lite märkligt, men ni som följer mig här vet att vi har sedumtak på våra förrådsbyggnader och jag rensade upp där från småbuskar och sly i höstas.


Det var riktigt kallt imorse och det är fortfarande kallt ute. På ett vis hade det varit roligt om det kom lite snö, men sen är det väldigt skönt också att ha barmark. Jag är lite kluven där 😊 men jag är väl som skåningar är mest (tror jag iaf 😀). Vi tycker det är roligt med snö när vi är på skidsemester, men sen kan det vara så.

Nä, nu ska jag ta och leta fram min adventsljusstake, 1:a advent imorgon 💖

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...