tisdag 17 november 2020

Janssons och planering av juleljus...

Ni som följt mig genom åren vet att jag är väldigt förtjust i "plockemat" 😊 och då speciellt små mini-julbord som vi har här hemma tiden före jul. Man plockar ihop lite av varje till kvällsmat. Lite småvarmt, nån sill, några kokta ägg... Ja, ni fattar vad jag menar.

Igår blev jag så sugen på Janssons, så ikväll efter jobbet blev det en sådan med några kokta ägg och mörkt bröd med ost till. Så himla gott 💗

Så gott med Janssons

Julfeelingen närmar sig. Jag ska börja gå igenom mina ljusstakar och stjärnor, tänkte jag. Vi var en sväng inom Rusta igår kväll och köpte en ny ljusslinga och ett ljusnät. Ljusslingan på tio meter ska jag sätta upp i Komstad på hundgården. Jag gjorde så ifjol och det blev väldigt fint och mysigt, men slingan höll bara en julsäsong så därför blev det en ny igår. Ljusnätet ska jag ha här på Trolle Hill mitt på rundeln på vår gårdsplan över en buske. Där behöver lysas upp lite. Det blir väldigt mysigt när det kommer upp lite lampor i vintermörkret 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...