lördag 14 november 2020

Filmtips och kammat hundar...

Mats och jag har en favoritskådespelare och det är Tommy Lee Jones. Han är med i några filmer som vi ser om och om igen och en av dem har vi sett ikväll och det är Double Jeopardy. Ofta är han polis som i denna film men även i Jagad och US Marshals. Sen får man inte glömma Men in Black-filmerna också. Det är inte så ofta jag kommer med filmtips, men ibland så 😊

Vad har hänt annars idag då? Vi har varit på en liten utflykt till Simrishamn idag. Bland annat fikade vi på Café Kagan och sen gick vi ner mot hamnen, men där var så dött så vi gick upp mot torget igen. Tänk vilken skillnad det är mot sommaren. Då är hela stan full med liv och rörelse. På caféet var vi ensamma. När vi skulle gå kom det en familj till och satte sig.

Bild jag hittade på nätet

Jag har också kammat på hundarna idag. Jag skulle ha gjort det de senaste två veckorna, men annat har kommit emellan. Jag ska fortsätta imorgon. Raffe har börjat fälla. Massor med päls åkte av med kammen och kardan och jag samlar allt i en påse. Jag fick en idé när vi var i Simrishamn idag. Jag såg i en affär vi var inne i grytunderlägg som är gjorda av tovade kulor. Det skulle man kunna göra av hundarnas päls. Jag har tovat ett grytunderlägg för ett par år sen, men det var allt i ett stycke. Här gör man då små bollar som man sen syr ihopa. Vilken grej det hade varit om man hade kunnat göra nåt sånt 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...