måndag 16 november 2020

En liten drever...

Jag har jobbat hemma idag och imorse när jag höll på att rigga klart min arbetsplats ute i vårt lilla kontor kom det helt plötsligt en liten jakthund in på tomten. Jag har sett honom förr och jag tror det är en liten drever, men han har aldrig varit inne på vår tomt innan. Raffe och Leia hade jag som tur var bakom grinden på vår veranda, för de blev ju helt uppspelta och började skälla och hålla på. Den lille drevern, han var nog inte så gammal, var lika glad och ville gärna in. Jag ignorerade honom för jag tänkte att han skulle springa vidare, men han hoppade och skuttade kring benen och följde med mig in på kontoret och sprang runt här på tomten.

Exakt så här såg han ut fast mindre. En kär liten hund 😊

Han hade sändare på sig runt halsen med röd lampa och antenn, så jag tänkte att jägarna måste ju se att han är här uppe. Och så var det, för rätt var det var så tjöt det ett högt ljud, precis som sån slags sirén. Det lät väldigt nära så de var nog bara bakom vårt nedanför backen och då blev det fart på honom. Han sprang iväg, så det visste han precis vad det betydde 😊

Alltid händer det nåt här uppe i skogen. Räven såg jag också i eftermiddag, eller rättare sagt baken på honom när han tvärvände när han såg oss ute i trädgården 💗

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...