onsdag 25 november 2020

Löpträningen rullar på...

När jag började med min löpträning i augusti gick det väldigt bra och gav snabbt resultat. Jag blev piggare och jag klarade att springa tre-fyra kilometer redan efter 1-2 månader. Det man vet är att det efter ett tag kommer ett bakslag då allt känns motigt och trögt och precis så har jag känt det några veckor nu. Jag har liksom inte orkat springa mer än max 2,5 km, sen har jag inte haft nån kraft kvar. Men, i söndags kändes det som det började vända igen. Då sprang jag tre kilometer och ikväll har vi varit borta vid slingorna på Hässleholmsgården och då sprang jag fyra kilometer och det kändes jättebra 😊

Jag springer fortfarande inte fort, men jag har ändå ökat farten något under de senaste två månaderna. Farten är det minst viktiga för mig. För mig är det viktigast att jag orkar springa hela tiden. Ökar jag farten orkar jag inte springa så långt och så vill jag inte ha det.


Nu när det är kallare använder jag min fina löparväst som jag fick av Mats i födelsedagspresent. Så skönt att ha något värmande om överkroppen men utan ärmar. 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...