söndag 29 november 2020

Den lilla granen är på plats...


Nu är den lilla granen på plats på trappan. Jag tog aldrig den uppe på taket utan det blev en annan som vi hade här på tomten istället. Det var lättare att ta den än att hämta stege och klättra upp 😊 Jag ska se om de har nån liten ljusslinga på Rusta som jag kan ha i den. Det hade varit fint. Raffe fick vara modell idag. Han är lustig den hunden. Så fort jag kommer fram med kameran så vänder han bort huvudet. Likadant varje gång, och så får jag försöka locka honom att vända blicken mot mig en kort sekund 💗

Tänk att han blir åtta år i mars. Han har blivit lite smal den här hösten, så jag håller på att göda upp honom. Det blir kanske lätt så när de börjar bli äldre. Jag hoppas att han håller sig frisk, men jag är medveten om att han börjar komma upp i ålder nu då tråkigheter kan dyka upp. Vi får bara hoppas på att han får vara med oss ett bra tag till, våran lille parvel.


Jag har plockat fram min systemkamera igen. Jag har inte fotat med den på ett tag. Jag har tyckt att det varit bökigt när man ska föra över bilder till datorn och telefonen, men det blir så mycket bättre bilder med den. Det är riktigt roligt igen att använda den, och jag tycker absolut inte att jag behöver köpa nån ny bara för att jag vill ha wifi och sånt. Nej, min Canon EOS 60D får hänga med ett tag till 😊

Det blir en lugn dag här hemma även idag. Första advent och allt ⭐ Det får bli ett löppass och sen lite hundvård på det. Det blir bra...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...