tisdag 23 maj 2023

Sista gången på hundkursen...

Vi hade avslutning igår på unghundskursen jag gått på med Cindy. Kursledaren hade gjort en liten agilitybana som vi genomförde en och en med lite olika resultat. Riktigt roligt var det i alla fall. Hindret hoppade Cindy över direkt, men värre var det med tunneln som hon skulle springa igenom. Det var lite trugande och trixande, men det sist gick hon igenom 😊 De flesta hundarna tyckte just tunneln var lite läskig.

Här skulle hon sitta och vänta tills jag kallade 😍

Eftersom Cindy är en sån aktiv hund har jag tänkt att vi ska fortsätta på nånting till hösten. Eventuellt blir det en spårkurs. Hon är väldigt mycket för att spåra och har nosen nere i marken för jämnan och jag tycker också det är roligt med spårning då jag gått sån kurs förut även om det var länge sen. Tror jag gick med Raffe när han var ung. Vi får väl se, men det lutar mot det.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...