onsdag 17 maj 2023

Långhelg framför oss...

Åh, vad härligt det var att vakna idag och veta att man är ledig och att man har en riktig långhelg framför sig. Kollade precis vädret och det kan bli lite molnigt idag, men resten av veckan ska det bli riktigt soligt och fint och 18-20 grader. Härligt 😊

Under dessa dagar ska jag äntligen så mina grönsaker nere på Österlen. Lite sallad, morötter, vaxbönor och lök. Min persilja hade dött i vinter så det måste jag också sätta. Sånt som jag använder mest. Förra gången vi var där satte Mats också upp ett nät runt om lådan så att det får vara ifred från Cindy 💗


Har ni sett så grön skogen har blivit..! 😊 Det bara exploderar och så kommer allt på en gång. På köpet dinglar det också ner en massa såna där små skal som sitter runt "bladknopparna" och som trillar av när bladen vecklar ut sig. De fastnar ju i hundarnas päls och sen har man de här inne överallt. 

Men jag har sagt det innan och jag säger det igen, jag har hellre mina djur än att alltid ha ett rent hem. Det är ett val man gör och det kommer säkert en tid framöver utan djur även för oss fastän jag inte vill tänka på det. 


Nu ska jag börja packa och förbereda så vi kommer iväg söderut 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...