fredag 12 maj 2023

En snok och hundutställning...

Är det inte vargen så är det nåt annat djur som spökar här. Idag när jag kom hem från jobbet ringlade det en snok på trappan till vår veranda. Det är tur att jag sett såna innan här och dessutom har vi pratat mycket orm på hundkursen jag går på. Jag försökte skrämma den (hur gör man det, liksom...?) genom att stampa i marken och vifta med armarna ovanför den och då ringlade den upp på verandan och ner igen längre bort och rundade hörnan till vår carport. 

Bild från nätet

Jag for efter och då såg jag att den for in i en ventil som är i markhöjd i carporten. Den går väl in under huset på nåt sätt. Bara där inte är något rör som leder så den kommer in i huset. Jag tror jag blir tokig...

Det var i alla fall bara en liten snok, tjock som ett lill- eller ringfinger. Jag vet att det var en snok för att den var svartgrå och hade två gula pricker uppe på huvudet. Man vill ju inte ha dem här för hundarnas skull. Tänk om de blir ormbitna.

Nu är det helg i alla fall och jag ska blåsa och kamma hundarna inför morgondagens utställning. Leia har inte varit iväg sen 2020 så vi får se hur det går. Och så Cindy, kommer hon att stå fint eller hon vill bara sätta sig, haha...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...