tisdag 30 maj 2023

Årets första jordgubbar...

Jag var borta på Maxi idag och utanför stod de och sålde jordgubbar. Jag kunde bara inte låta bli, så ikväll blev "vanlig kvällsmat" som vi säger i vår familj, haha... jordgubbar med mjölk och så en macka till det. Så gott med de allra första. Söta och goda var de 😊


Våra egna har inte kommit längre än att de blommar just nu. Vi får väl se om där blir några till midsommar. Blir det bara varmt så, men de brukar inte vara färdiga så tidigt. 


Nu när det är så fint väder tar jag ett ryck i trädgården varje kväll. Mycket ogräs i singeln som ska ryckas upp och där är alltid skräp i dammen också som ska håvas upp. Allt var roligt tills det kom en liten snok simmande i dammen när jag höll på. Fattar inte var den kom ifrån... Då tog jag hundarna med mig och gick in. 

Det är trist att det kommit hit orm till trädgården, men vi ska väl vara tacksamma för att det bara är nån liten snok. Det är väl så man får försöka tänka.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...