lördag 20 maj 2023

Hortensia och lavendel...

Vi var iväg till Lantmännen idag för Mats hade lite grejer han skulle köpa där. Då passade jag på att köpa lite blommor till mina terrakottaurnor. I dessa har jag ju haft mitt fikon och olivträd, men då de nu inte klarade denna vinter fick jag tänka om vad jag skulle ha i dem. 

Det blev två hortensior i den stora och två fjärilslavendel i den lite mindre. De fick byta plats med två andra urnor som jag har två övervintrade hortensior i. Jag har sett att där börjar komma små gröna blad på dem, så de lever i alla fall 😊 Nu har jag satt dem utmed lusthuset där de får mer värme och även mindre vind. Jag ska lägga lite mer kärlek på dem i år så ska jag se om jag kan få dem större än vad de brukar bli. Hortensior man köper är så stora och fina, men sen om man väl lyckas övervintra dem så är det svårt att få dem lika fina igen, men jag ska göra ett tappert försök denna sommar.


Jag skulle vilja ha lite fler större terrakottaurnor. Får se om jag hittar några till bra pris nånstans. Det finns ett ställe som heter Ceasars Trädgård. Det ligger en bit från Tingsryd. Vi ser alltid vägskylten till dem när vi kör till Kalmar, men vi har aldrig varit där. Där ska de i alla fall ha ett jättesortiment av krukor av olika slag. Det hade varit kul att stanna till där nångång och kolla. 

Då är det redan söndag imorgon. Jag tycker jag skulle gjort så mycket de här dagarna, men som vanligt får man vara nöjd om hälften blivit gjort. Men man får tänka att det är ett tecken på att man njutit av sin ledighet och kopplat av också 😍

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...