torsdag 18 maj 2023

Sått mina fröer och rensat maskrosor...

Idag kom äntligen mina fröer ner i jorden. Så nu är det bara att vänta och se och hoppas på en god skörd. Jag brukar aldrig köpa frön till blommor, men igår när jag var på Öspab köpte jag faktiskt jätteverbena så de har jag påtat ner i en stor urna. Det var pyttesmå frön. Jätteverbena är så himla fin, tycker jag 😊


Sorgligt nog har både mitt fikon och mitt olivträd inte klarat vintern. Det är såklart mitt eget fel för jag tog in dem alldeles försent. Jag får se om jag köper några nya i år. Ett per hortensior ska jag i alla fall köpa för de pryder upp så himla fint.

Leia 💗

Annars har jag i princip varit ute hela dan och förutom att så mina fröer har jag också rensat gräsmattan från en massa maskrosor. Här är galet mycket. Jag ska ta lite varje dag, men lite vila måste också in i schemat. Efter lunch låg jag och solade och slumrade i BadenBaden även om det var lite kallt i luften. Härligt ändå 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...